ryssbokarro

Alla inlägg den 31 januari 2016

Av Karolina Rosqvist - 31 januari 2016 15:55

Idag hade vi första träningen inför Ridskolecupen. Första deltävlingen är den 13 februari hos Järnvägens Islandshästar. Då ska vi tävla i hoppning.
Vi brukar inte hoppa med våra hästar i vanliga fall. Bomövningar har vi regelbundet, men jag tycker att det är dumt att hoppa med Verksamhetshästarna när dom inte är utbildade för det. Vi har några som kan hoppa, så det blir dom vi använder på träningarna nu.
Idag hade vi fokus på rytm, balans och avståndsbedömning. Det blev bomövning i trav där vi jobbade med svängar och galoppbommar där vi tränade på att öka och minska antalet språng mellan bommarna.
Det är så roligt att träna vårat lag, alla är så duktiga och motiverade. Håller verkligen tummarna för att vi lyckas prestera bra på tävlingen.

På varje deltävling är det även en skojtävling för oss ridlärare, lite pausunderhållning. På första tävlingen är det barbackahoppning. Jag brukar som sagt inte hoppa, och det är väldigt sällan jag rider barbacka. Så nu gäller det att träna. Jag hade planerat att öva i fredags, men det blev uteritt barbacka istället. Red Skjoni, och han var på sitt busigaste humör. Ibland när han känner att det inte är jobb utan bara en rolig ridtur så blir han så lycklig att han bockar. Så det blev barbackahoppning fast utan hinder. Han hoppade och studsade värre än en känguru. Jag skrattade så jag tjöt, han var så himla glad. Har nog bättre balans barbacka än jag tror, det var i alla fall inga problem att sitta kvar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet på en hästgård

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards