ryssbokarro

Alla inlägg under augusti 2014

Av Karolina Rosqvist - 26 augusti 2014 08:24

Jag kommer nu att börja ta emot hästar för inridning och tillridning här på gården. Detta är något som jag verkligen brinner för. Är alltid lika kul att utbilda hästar. Att göra upp en plan och sätta mål för träningen. Lära känna nya individer och hitta bästa vägen mot målen. Alla hästar är olika och lär sig på olika sätt precis som vi människor.

Jag kommer även att ta emot fler privatelever. Innan jag flyttade till ängsö var det främst privatelever jag undervisade. Så det är något som jag saknat mycket sen jag flyttade.

Fölen växer som ogräs. Dom ser väldigt lovande ut båda två. Är roligt att se hur dom växer till sig och utvecklar sin personlighet. Är väldigt nöjd med Spadi avkommor. Dom är väldigt trevliga i psyket och snygga exteriört. Och i höst rids hans första avkommor in. Blir kul att kunna se vad dom går för. Vår första avkomma är bara 1 år ännu så länge, så det dröjer ett tag innan det är dags för henne. Men jag längtar redan. Först har vi en avkomma efter Ess från Hökebo som ska ridas in nästa höst. Han är stor och reslig, och kommer nog bli en snäll och trevlig ridhäst.

Av Karolina Rosqvist - 21 augusti 2014 20:37

Var länge sedan jag hade möjligheten att skriva här. Ibland räcker inte tiden till för allt som ska göras, och då måste man prioritera.
Det har varit en varm och intensiv sommar här på Ängsö. Turer och lektioner varvades med en veckas ridläger och hö skörd.
Vi har fått två fantastiskt fina föl i år. Två hingstföl efter vår egen Spadi från Gröna Gången. Den ena är undan gamla verksamhetshästen þraut , som i år fyllt hela 24 år. Hon är överlycklig över att vara mamma igen och har även lyckats bli dräktig ännu en gång, en liten bedrift i den åldern. Mamma till det andra fölet är Vilja. Hon är även mamma till Vaena som föddes förra året. Henne har vi valt att inte betäcka om utan komma igång och rida henne i vinter. Istället har vi betäckt Spök, ett sto som gått en del som ledarhäst på turerna. Ska bli mycket spännande att se vad hon kan ge för avkommor.

Nu håller vi på att skola in vår son på förskolan denna veckan. Så snart kan vi komma igång med att jobba ordentligt både jag och Håkan, utan att behöva anpassa dagarna efter barnen. Ska bli skönt att äntligen få lite mer gjort på dagarna.

Presentation


Livet på en hästgård

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards