ryssbokarro

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

Att leva med hästar

Av Karolina Rosqvist - 15 november 2014 19:59

Att jobba med hästar är inte som att ha ett vanligt jobb. Det är en livsstil. Man arbetar 365 dagar om året, i ur och skur. Man har jour 24 timmar om dygnet. Men det är helt fantastiskt att få leva i gemenskap med dessa härliga djur. Dom ger så mycket tillbaka. Att se den glädje de skänker mig, min familj och mina kunder gör att det är värt varenda dag man kämpar sig ut för att ta hand om dom. Man måste njuta av de bra dagarna, man måste njuta av alla ljusglimtar , annars tar man sig inte igenom vintern.
Har varit sjuk och haft förbud att vistas ute. Har då haft tid att fundera över hur lyckligt lottad jag är som får leva ett liv på en hästgård. :) Galet vilken abstinens man får efter bara en enda dag utan att få vara i stallet. Hästnörd ut i fingerspetsarna.

Kommer att lägga lite tid här på bloggen nu. Det kommer komma träningstips, bra övningar för både häst och ryttare, lite passande fakta och funderingar kring detta och självklart lite uppdateringar om vad som händer här på gården.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina Rosqvist - 31 januari 2016 15:55

Idag hade vi första träningen inför Ridskolecupen. Första deltävlingen är den 13 februari hos Järnvägens Islandshästar. Då ska vi tävla i hoppning. Vi brukar inte hoppa med våra hästar i vanliga fall. Bomövningar har vi regelbundet, men jag tycker ...

Av Karolina Rosqvist - 16 januari 2016 07:56


I torsdags hade vi vår fantastiska Equiterapeut Monica här för att gå igenom några av hästarna. Hon kommer med jämna mellanrum och går igenom både verksamhetshästar och privathästar. Vi märker stor skillnad på hästarna efter behandlingen. Oftast berä...

Av Karolina Rosqvist - 12 januari 2016 19:46


Den här veckan är förberedelserna i full gång inför nästa veckas ridskolestart. Det är hästar som ska skos, utrustning som ska putsas och ses över, och så ska stallet göras i ordning med nytt strö. Så det är fullspäckade dagar. Hästarna har haft en ...

Av Karolina Rosqvist - 10 januari 2016 07:20

Ibland måste man prioritera när man lever ett hektiskt liv. Tyvärr har därför bloggen blivit lagd på is. Men nu ska jag komma igång igen. Tänkte inleda året med en liten summering av förra året. Verksamheten har rullat på i full fart. Vi har ha...

Av Karolina Rosqvist - 12 januari 2015 06:43

Nu var det längesen jag skrev. Dagarna springer iväg. Nu börjar vardagen komma tillbaka på gården. Idag börjar ridskolan igen efter jullovet. Blir roligt att komma igång igen. Och hästarna kommer nog också tycka att det är roligt efter att fått v...

Presentation


Livet på en hästgård

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards