ryssbokarro

Alla inlägg under mars 2014

Av Karolina Rosqvist - 19 mars 2014 21:53

Hade vårkänslor, och njöt till fullo av att min favoritårstid var på intågande. Nog för att jag vet att det bara är mitten av mars, men man kan ju alltid hoppas på att våren är tidig. Men icke... Snön har vräkt ner idag. Man är väldigt påverkad av vädret i det här jobbet, som du kanske märker skriver jag ofta om det. För det mesta känner jag mig lyckligt lottad som får ha ett aktivt arbete utomhus, men ibland undrar man varför man inte valt att samla frimärken eller nåt. Idag var en sån dag.

Av Karolina Rosqvist - 16 mars 2014 23:01

Jag älskar våren. Energin återkommer i takt med att solen strålar.
Har röjt och fixat i stallet. Är så skönt när man börjar få lite ordning. Jag är pedant med hur det ska se ut i stallet, men det tar tid att organisera upp alla utrymmen så som man vill ha det. Sakta men säkert börjar sakerna få sina bestämda platser.

Naturen börjar vakna till liv. Vårblommorna dyker upp där solen värmer som mest. Hästarna njuter också av solen. Dom ligger och solbadar i hagarna och lever ut sina vårkänslor med lek och bus.

Av Karolina Rosqvist - 8 mars 2014 22:57

Vågar man hoppas att våren är här? Det har äntligen börjat torka upp lite på gården, och solen gör att man blir full med energi. Det är härligt att se hästarna ligga och sola och njuta av värmen. Nu är det lyx att bo på landet.
Nu borde många bli sugna på att ge sig ut på en ridtur. Vi håller på att utveckla ett samarbete med Engsö Bed & Breakfast för att ta fram paket med aktiviteter och övernattning. Det ska bli spännande att se hur intresset kommer vara för det. Vi kommer under året även att satsa mer på femkamp för att nå ut till fler. Så är man några stycken som känner för att göra något roligt tillsammans kan jag varmt rekommendera det. Vi har flera olika grenar att välja mellan, exempelvis yxkastning, pilbågsskytte och lassokastning.

Vår härliga katt Robban är så sällskapssjuk när man packar hö. Han lägger sig till och med i höpåsarna för att man ska uppmärksamma honom. Han är nog den enda som kommer bli ledsen över att hästarna släpps på bete sen. För då finns det inget hö att mysa i, och ingen som packar tillsammans med honom.

Presentation


Livet på en hästgård

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards