ryssbokarro

Alla inlägg den 16 januari 2016

Av Karolina Rosqvist - 16 januari 2016 07:56

I torsdags hade vi vår fantastiska Equiterapeut Monica här för att gå igenom några av hästarna. Hon kommer med jämna mellanrum och går igenom både verksamhetshästar och privathästar. Vi märker stor skillnad på hästarna efter behandlingen. Oftast berättar jag inte vad jag känt eller sett som stör hästen, utan hon får känna igenom hästen utan någon påverkan. Och det har hittills alltid stämt överens med min uppfattning. Vilket även är ett kvitto för mig att jag uppfattade det rätt. Islandshästar är av naturen väldigt rörliga i sina leder och då kan minsta lilla låsning påverka dom väldigt negativt. Så genom att hålla koll och gå igenom dom med jämna mellanrum kan man förebygga många onödiga skador. Dessutom tycker dom att det är väldigt skönt att få akupunktur och laserbehandling. Vissa somnar i stallgången redan när dom ser att det är Monica som är här.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet på en hästgård

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards